26 Ocak 2010 Salı

ne güzel kadınsın sen tomris abla




Çok kar var bu sabah İstanbulda. Hele benim köyümde en çok kar var.
Eğitim ve öğretim hayatıma kar sebebiyle ara verilmedi zaten ben anlamsız bir aradaydım. Kardan önce de ve elbette kardan sonra da bir süre arada olacağım.
Yaşadağım İstanbuliçigibi gözüken ama istanbuldışından , istanbul'a inmek zor.
Hiç yeltenmiyorum bendeniz o sebeple. Ev hayatı. Sabah zamansız bir saatte kalmak olsun efenim , bende. Kahve ile kahvaltı, bende. Bol bol zamlı sigara içmeler , bende. Dört duvar arası tatil beldesi.Şahane! sizce de öyle değil mi?
Kar sebepli sürekli beyaza uyansam da , aslında , pek karanlık hissetmekteyim. Arada kar oynadım. İyi geldi.
Bu ara dört duvar arasında benimle yaşayan bir kadın var ki , sizden güzel olmasın gözlerimi ondan alamıyorum...
Gündökümlerini okuyarak zaman geçiyor , tarih geçiyor , yazarlar , şairler geçiyor.
Bir uyumsuzun notları .. Tomris uyar! 1975 ten 1989'a kadar günlerini dökmüş...
Turgut Uyar'ın eşi olmak onu hiç de etkilememiş. Onun kimliği altında ezilme piskozlarına girmemiş hiç. İkince yenilerin gözdesi olma sıfatını elinde tutmakta ama.. 'Ne kitapsız , ne kedisiz' bir kadın da hani ... Sevdiğim yazarlar ve şairlerle münasebetleri de 'vay anasını' dedirtmedi değil hani.

Edip Cansever için ;


"seni gorunce dunyayi dolasiyor insan sanki
hani etiler'den hisar'a insek bile
bir kucuk yasindasin, boyanmis taranmissin
cok yasinda her zamanki cocuksun gene
seni uzun bir yolda yururken gormedim ki hic."
böyle bir kadın.

Turgut Uyar için ,

seni sonsuz biçimde buldum
o biçimi almı$tın

sandviçlerle kötü $ehirle,
terle ba$ba$a kalmı$tın

yıkılan bir kedi bir süre
olarak doldurur sesini

seversin bir kanaryanın
sesinden çok kendisini

denizi ve ormanı, açlığı ve
ba$kaldırmayı ayırmadın

bırakılmı$ bir kö$eba$ısın en
güzel tanımıdır adın

seversin diye söylerim her
$eyi sana uygun olsun

çünkü her$eyin birbirine
uyumunu sen bulursun

gel ellerini ver en güzel
ellerin öyle

ruhum, ate$ yüreğim,
kokum, birlikte öyle


.... Cemal Süreyya için de bir özne
ay ı$ığında oturduk
bileğinden öptüm seni

sonra ayakta öptüm
dudağından öptüm seni

bahçede çocuklar vardı
çocukluğundan öptüm seni

evime götürdüm
yatağımda

kasığından öptüm seni

ba$ka evlerde kar$ıla$tık
iilğinden öptüm seni

en sonunda caddelere çıkardım
kaynağından öptüm seni.


ne güzel ablamızsın sen tomris abla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder